Известие

Collapse
No announcement yet.

Днес ремонтирах вариатора, смених ангренажа и ролките...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от kaio156 Покажи съобщение
    Code,спора започна с цена на вариатор в АХМ!!!!
    Човека пита и му се заявява,че 370 лева за вариатор е добра цена!
    Аз пък казвам,че не е....
    Никой не искам да надскоча,нито карам някой да надскача друг,просто показвам на питащият по-ниски цени от тези в АХМ,а pinifarina почна да умува първо за гаранции,после за оригиналността на вариаторите в Ибей и накрая мина на носачи Атес.
    Знам много добре,че гаранцията е нещо относително,оспорвал съм безброй рекламации на клиенти,поне два пъти месечно съм бил в КЗП по повод рекламации от клиенти.

    ---------- Post added at 09:36 ---------- Previous post was at 09:31 ----------



    Да бе,верно ли в Германия го нема тоя филм????
    Ми те там магазините за авточасти работят само с и за сервизи,тъй ли да разбирам????
    Филма да си купиш сам частите и да ти ги сложат в сервиз го има навсякъде!!!
    Чети и чуждите форуми,и там се коментират цени на части.....

    Явно си ходил и знаеш - или просто четеш из нета какво пише

    Относно клиентските цени - аз не продавам на клиентски цени! Всеки клиент, закупил части от сервиза получава доста прилична отстъпка!

    Относно качеството на частите никой не отрича че е пълно и ментаци, които ги има във всички държави, но според мен основната причина за всичко това в Бг са пътищата ни за съжаление!
    Last edited by pininfarina; d.m.y г., 10:01.
    sigpic
    Автосервиз, Варна, ул.Наум 8, 0888757558
    Alfa Romeo GT 1.9 16v 05'

    Comment


    • Първоначално публикувано от pininfarina Покажи съобщение
      Явно си ходил и знаеш - или просто четеш из нета какво пише
      И съм бил и чета.

      П.п.....и обявената цената в АХМ на вариатор е 386 лева,супер добра цена!!!!!
      Точно,колкото вариатор и половина от Гърция.
      Alfa Romeo 159 2,4 Jtdm Q-tronic
      Citroen C2 1,6 Sensodrive

      Alfa Romeo 156 GTA Selespeed - EX
      Alfa Romeo 159 SW 2,4 Jtdm Q-tronic - EX
      Alfa Romeo 156 2,0 TS Selespeed - EX

      ....расоф ат, дърта кранта без зоб не пука!

      Comment


      • Аз нещо пропуснах целия филм, колко е гаранцията на вариатора в Бг.
        Fiat Punto 1.4GT 1996
        Hyundai Tucson 2.0 2007
        Renault Clio 1.5 2019

        Comment


        • Първоначално публикувано от thecleaner Покажи съобщение
          Аз нещо пропуснах целия филм, колко е гаранцията на вариатора в Бг.
          12 месеца! Но ако си го купиш и монтираш сам - т.е. не в сервиз нали се сещаш че никой няма да ти даде такава


          п.с. Вие ако нямате какво да правите цял ден аз ще поработя малко
          Айде спорно чатене
          Last edited by pininfarina; d.m.y г., 10:08.
          sigpic
          Автосервиз, Варна, ул.Наум 8, 0888757558
          Alfa Romeo GT 1.9 16v 05'

          Comment


          • Първоначално публикувано от Yavor Покажи съобщение
            С това всичко съм съгласен, само не съм съгласен със следната практика - цената за ремонт си е цена - примерно (условно) смяна долни носачи на 156 - 30лв на носач. Ако си занесеш носачите обаче е зает майстора за тебе, щото иска той да ти купи ТРВта по 350лв бройката клиентска, а цена за него 200лв... и какво става - нищо неразвбиращия клиент си плаща като поп 60лв труд и 700лв части, а майстора си ходи с 360лв в джоба след края на ремонта... ТОВА коректно ли е? А е масово...

            Не случайно магазините дават до 40, даже 50% майсторски отстъпки, а те и при тази отстъпка печелят... Не разбирам защо всички трябва да го играя големи тарикати...

            Ето колегата pininfarina сам казва - вариатора е 385лв клиентска цена, на него му ляга 200лв. А и цена за труд ще обяви.
            Моите уважения към труда ви и опита ви колеги, ама това си е жива гавра... Излиза че ако нямаш майстор или собственик на магазин за авточасти за първа дружка, поддръжката на колата ти струва поне 50% по скъпо? Що?

            ---------- Post added at 09:16 ---------- Previous post was at 09:10 ----------



            Да, ама в Германия ти слагат истински части и ти дават истинска гаранция.
            Докато тука ти сигурно си бялата лястовица сред автосервизите...
            Като изключим фирмените сервизи, в които пък твърде много боли като влезеш.
            Просто сме бедни, а искаме да караме прилични коли. Това е.

            Е, моите шефове, които си купуват коли по за 100к евра от магазина хич не им дреме че ги пращат в фирмен сервиз и ги обръсват 1500лв за дадена операция, ама аз като си купя 156ца за 5000лв, не мога да си ги позволя - те са 1/3та от цената на колата. Това е разликата.
            Не отричам че има и такива тарикати/МАЙСТОРИ/.Но всеки който си уважава труда и клиентите,ще предложи няколко модела на дадената част.Но няма да даде на клиента цялата си отстъпка,защото отстъпката е един вид компенсация на търговеца към сервиза при евентуална рекламация.Давам ти пример.Преди време клиент си купува долни носачи от Германия ,няма да коментирам вида им.Идва монтирам ги и чао.На другия ден се обажда че единия носач лекинко му се разпада.Причина -калпава изработка.Сега как трябва да процедира майстора след като свали дефектиралата част и клиента си направи рекламациите ? При мен има една услуга за клиенти които им предлагаш услуга която е по-евтина от конкуренцията в двора още 4-5 сервиа,и той ти мръмка че е скъпо.Та за такива клиенти предоставям оборудвано помещения с каквото е необходимо и само срещу 10.00 на час наем сами да си ремонтират автомобила.Мъ пак нещът,щот неможе ли.Та с една дума всичко зависи от човека .Май се поувлякох малко .СОРИ
            Last edited by alfista 96; d.m.y г., 10:26.
            Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD

            Comment


            • каква хубава тема се е оформила...

              Благодарност на ОЕМ за желанието и труда да онагледи останалите чрез опита си.

              Искам и аз да дам мойте 5 стотинки в тази тема.

              Вариатора на фазите е много полезно устройство, а и като такова се прилага и в други марки автомобили.

              Работата на вариатора на фазите е да променя газоразпределителния режим на работа на газоразпределителния механизъм на ДВГ, който е в пряка зависимост от оборотите на коляновия вал.

              Инжинерите от Алфа Ромео са преценили че за TS моторите е достатъчен един вариатор на фазите и то само на всмукателните клапани, като практическата полза от това устройство е че повишава въртящия момент на ДВГ в ниските обороти. Косвено това засяга и разхода на гориво.

              Всеки, който се чуди дали да си го оправи или да си кара така с разтракал се вариатор е добре да знае, че при изправен вариатор и ХУБАВО масло може да разчита на приличен въртящ момент на ДВГ в оборотния диапазаон до към прибл. 2200 об./мин. Това се усеща най-много при градско каране, където има необходимост от въртящ момент в ниските обороти и често се сменят предавките на по-високи обороти заради чувството за недостатъчно ускорение.

              Вариантите за ремонт всеки сам си решава според средствата и нагласите си. Ремонт с нов вариатор несъмнено е най-добре, но и ремонт с използване на ремонтен комплект и при изполване на хубаво масло също изкарва дълго.

              Лично аз моят вариатор го отремотнтирах с ремонтен комплект за 14лв., когато колата беше на 165хил.км., в момента е на 210хил.км. и все още не се е разтропал. (може и късмет да е, а може и да не е бил много износен, знам ли, но когато беше ред да го правя прецених че за 14лв. мога да си направя проба и да установя колко ще ми изкара варитора).

              Още веднъж БЛАГОДАРЯ на колегата ОЕМ за снимките и материала.

              Comment


              • По отношение на тракащият вариатор много колеги споделят, че освен тракането няма друго притеснително.

                Аз обаче мисля, че това не е така. Доколкото си спомням от четено тук и там, когато отвори клапана и се подаде масло към вариатора, той измества всмукателния разпределителен вал с 25 градуса предварение. Това става възможно като се преобразува постъпателното преместване на буталото в ъглово завъртане на оста, благодарение на резбообразните шлици.

                При износения вариатор обикновено тракането се дължи и на износване на въпросните шлици. Това означава, че при едно и също постъпателно движение вече ъгловото отместване ще е по-малко от онези 25 градуса.
                Т.е - вариаторът ще работи, но няма да работи както когато е бил здрав.
                Съответно и газоразпределителните фази няма да са същите.
                И макар и това да не се усеща практически, моторът няма да работи в режима, който е замислил конструкторът.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • При повреден или заварен вариатор е съвсем осезаема загубата на мощност в средните обороти. Нали за това е измислено това променливо газоразпределение. Не знам с кой акъл някой може да си завари вариатора...

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от Doomguy Покажи съобщение
                    При повреден или заварен вариатор е съвсем осезаема загубата на мощност в средните обороти. Нали за това е измислено това променливо газоразпределение. Не знам с кой акъл някой може да си завари вариатора...

                    Хора има всякакви
                    Типичен пример е и махането на ремъка и ролката на баланс валовете, щото "чули че можело и без тях"

                    Аз лично намирам разлика при вървенето на автомобила със и без работещ вариатор.
                    Ако някой иска да се убеди в това да откачи куплунга на клапана на вариатора и да направи две кръгчета
                    sigpic
                    Автосервиз, Варна, ул.Наум 8, 0888757558
                    Alfa Romeo GT 1.9 16v 05'

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от pininfarina Покажи съобщение
                      Хора има всякакви
                      Типичен пример е и махането на ремъка и ролката на баланс валовете, щото "чули че можело и без тях"

                      Аз лично намирам разлика при вървенето на автомобила със и без работещ вариатор.
                      Ако някой иска да се убеди в това да откачи куплунга на клапана на вариатора и да направи две кръгчета
                      Само където няма да има нормални обороти на празен ход.Ще е едно тракане и прекъсване до към 3000 об/мин. та майката си трака.
                      Виж ,ако му подадеш постоянно захранване всичко ще е добре до около 3000 об/мин. обаче на високи обороти никакъв го няма.Просто от любопитство съм ги правил тези експерименти и резултатите бяха такива.С една дума това устройство не е сложено само за имидж.
                      Alfa Romeo156 1.8T.Spark SportPacket
                      Ducati ST2

                      Comment


                      • Ако вариатора е свършил има ли вероятност да започне да харчи масло?
                        Alfa Romeo 147 2.0 TS Distinction

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от kickey Покажи съобщение
                          Ако вариатора е свършил има ли вероятност да започне да харчи масло?
                          Не.
                          Fiat Punto 1.4GT 1996
                          Hyundai Tucson 2.0 2007
                          Renault Clio 1.5 2019

                          Comment


                          • Извинявам се за въпроса,но искам да попитам боксер мотора има ли вариатор?
                            sigpicALFA ROMEO 1.4 BOXER

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от pisa_misho Покажи съобщение
                              Извинявам се за въпроса,но искам да попитам боксер мотора има ли вариатор?
                              Няма.
                              166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
                              ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от cufti Покажи съобщение
                                Само където няма да има нормални обороти на празен ход.Ще е едно тракане и прекъсване до към 3000 об/мин. та майката си трака.
                                Виж ,ако му подадеш постоянно захранване всичко ще е добре до около 3000 об/мин. обаче на високи обороти никакъв го няма.Просто от любопитство съм ги правил тези експерименти и резултатите бяха такива.С една дума това устройство не е сложено само за имидж.
                                Аз съм от онези "побърканите" с елиминирания (заварен) вариатор.Само да вметна , че вариатора не работи на пр.ход включва се над 1500 об/мин. Така ,а това с включения постоянно вариатор си го запомнил грешно. При постоянно вкл. има лош пр.ход (правил съм го) почва да плете фазите. А вариатора при правилна работа се изкл. над 4500 об/мин.това по спомен. Другото ,което се чудя как се рециклира износен вариатор като моя. Износените спираловидни водещи канали как се оправят - никак. Слагането на по-яка пружина да го напъва повече какво прави - блокира го. Това не е ли вид измама? И вариянтите бяха или блокиране или нов.
                                Last edited by alfaracer; d.m.y г., 21:41.
                                Alfa164 T.S 148++ HP
                                Alfa156 T.S 144 - коня, ама на хартия.

                                Comment

                                Working...
                                X